Fredag

Nu ska det äntligen blí ett ordentligt blogg inägg, jag har inte orkat på hela veckan, harry har varit på mig som ett plåster sovit dåligt, ja ni som har barn you know it!
Nu har det i allafall vänt, han får i sig mat och får behålla vände redan igår, nackdelen är att magsäcken krymt och han som är van att äta kanske 200 får bara i sif hundra vilken resulterar i att det som inte får plats kommer upp igen, och när han får tex bara hundra är det no problems, så nu hoppas vi på tilfrisklning, men han får fortfarande inte i sig något fast men han ska få smälta allt nu så börjar vi när han känner sig redo igen, för han är otroligt pigg och glad och är swig själv igen. Äntligen.

Idag ska vi ta en promenad har suttit inne för många dagar nu, usch man får nästan lite ångest, ska ner på bolager för första gången och handla lite, sen ska vi fixa två nya sommardäck till bilen, ja den också åh måste jag bara säga.

I söndags var tony och bytte våran bil mot en annan, en 855 t5, ja iallafall tony sa att den gick mycket bättre än den förra bilen, mycket skönare att åka i och så, i allafall i måndgs körde han mig harry evelina och embla till öf, men sen ringde han och sa att det sprutade vattten ur kylaren, så då var den paj, han som hade den innan hade förmodligen satt något semt aktikgt trodde tony, ja ja och bilar, strunt samma. Så han var inne och kolla hur mycket en begangnad kylare kostade 2000:- i västerrås, jo tjena! så jag tog telefonen och ringde pappsen, han har ju mycket kontakter och han kollade runt, och vist hittade han nya grejer till samma pris som det begangnade, så nu fixade tony och hans bror bilen igår, så nu funkar den igen. Hoppas verkligen inte på något mer nu, det var ett doldt fel som han som ägde bilen inte talade om, men jag tror att det är samma sak från båda hållen.
Pluttas liggger fortfarande och sover, vaknade lite tidigt imorse, tony är och fixar och trixar lite i graget!
solen har äntligen tittat fram så idag ska vi verkligen promenera ikväll ska vi till mamma och jonas på mat eftersom jonas föräldrar kommer och firar mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0