midsommar dagen

Tisdag

Jag får be om ursäkt att bloggandet blir lidande, men känner nu ingen ork för att blogga. Men kanske blir bättre om några dagar Återkommer !

Kanske kan slänga in en bild imorgon

Måndag

Imorse kom Siv och Embla och hämtade upp mig och Harry så åkte vi till strandstugeviken, mys harry plockade med massa saker, och hade det jätte bra, jag försökte bättre på min bränna, men dem J*v*a benen, tar inte åt sig solen, men men! Kameran glömde jag naturligtvis hemma, men ska försöka få med den imorgon när vi alla fyra ska åka på äventyr igen, imorgon ska vi till sjösa, får inte glömma kameran.
Tänkte lägga upp bilder men det får bli imorgon, nu blir det dusch sen sängen med dipp och grönsaker, tony jobbar natt, ganska trist men skönt att jag kan bre ut mig över hela sängen!

midsommar helgen

Fredag Midsommar afton

Vi börjar dagen med midsommar firande Bellsan, riktig midsommar fin

Harry nyvaken han hade inte tid att sova

Min underbara älskling innan han skulle åka iväg och jobba

Tonys farfar Åke i Bakgrunden, Tonys kusiner Elin och Moa och Ts Moster Karin

Midsommar fina Embla

Midsommar stången höjs

Harry fick hänga lite hos Kalle (Ts morbror)

Embla fick sitta på morfar/farfar axlar för att se

Nu är den uppe

Fika Peter Åke Moa Elin Embla

Harry och faster

Mums Kaka

Embla och mormor

Skål!!! Peter Kalle Moa och Åke

Bilder från midsommardagen i stugan kommer senare

solen

nu när solen är framme sitter jag gärna inte vid datorn, detta blir bloggen lidande av men jag lovar bilder kommer!
Nu är det sov tajm!

Stugan

Snart åker vi ut till stugan eller jag och Harry tony åker till jobbet, igår hade vi en super trevlig dag kväll med tonys familj, och hans moster med familj, samt hans farfar!
Bilder kommer imorgon!

Buzzador

som alla kanske vet så är jag medlem på en sida som heter buzzador, och nu har jag fått ett kampanjerbjudande från ob. pro comfort så förmodligen kommer det komma upp en tävling i veckan.

Glad midsommar allihoppa

Kina buffe och stan

Idag fick jag sov morgon av min söta son, kanske för att han skrek  typ 1 timme i natt, och var jätte svår att söva igår, men idag var det inga problem, han fick rätt flaska, den andra tappade han men nu sover han Sköönt.

Vi klädde på oss och gick och mötte Evelian och Embla, sen käkade vi Kina buffe sen gick vi en vända på stan, handlade lite saker, men inte så mycket eftersom jag åker till ullared nästa helg. Handlade ett par short till tony men han gillar inte short så han ska gå med lång byxor hela sommaren SUCK!!! Sen ett par pirat byxor till mig, en body och en t-shirt till Harry, och ett par Kavat skor till Harry. Bilder kommer inte eftersom jag fortfarande inte laddat kameran blir till att göra i Natt. Anledningen till att v ska börja köpa lite bättre kvalitet skor till harry  är om han fått mina fötter, jag går inåt som tusan, har inlägg använder dem dock inte DUMT! men så är det! Men vi kan hoppas han fått pappas fötter fär han skull!

Nu ska jag lägga mig. Imorgon är det midsommar

Onsdag

Idag vid halv 11 så kom Siv Evelina och Embla och hämtade mig och Harry så åkte vi ut till strandstugeviken, jätte mys, harry satt och pysslade med sina grejer och kröp runt fick ännu mera sol på mig, men benen är fortfarande bleka, efter det följde vi med till Siv, sen för ca 20 minuter kom tony och hämtade oss, nu är vi hemma plutten ska sova och vi med. Har börjat bli massa problem när man lägger honom, han skriker och gappar så igår blev det inte sovtajm förens närmare halv 12 för harrys del, och tony som skulle upp vid kvart i fem, jag erbjöd honom att sova på soffan, men han somnade innan mig och Harry så, några timmar blev det nog.

Imorgon ska Evelina och ja kanske ta en tur på stan!

Batteriet i kameran var torsk, ska ladda det med en gång

Trött

Ursäkta uppdateringen men orkar inte jag är trött och har ont som tusan ska kika på en film och sova. Natti Natti

Söndag

Idag började dagen med att vi hämtade upp Evelina och Embla köpte lite fika sen åkte vi ut till mamma, har haft en super dag där ute! Tony kom dit med en båt som han hade köpt, blir inte förvånad, så den puttsade vi, var full med alger typ. Harry fick leka med mormor och bonus, och även mostrarna Josefin och Anna, Emblas nya favoriter, Fiin och Anna, hon vinkade så glatt när hon gick iväg med dem.

Imorgon ska vi försöka ta oss iväg till tuvan och kolla in!

Syrran och Anna kom nyss på impulshälsning, plutten sover och Tony nattfiskar i Nybergsstuga.

Helgen har gått fort och vi har haft det super!
Hoppas eran helg har varit lika bra!

söndag i stallet

Idag har vi haft en underbar dag i stallet, fast vädret var skiftande så var det super dag, och tony kom sen med ännu en pryl som nu tillhör våran familj

Bilder

Harry lagar lite mat hos mormor och bonus

Embla fikar i stallet

Harry Ja och Evelina

Mammas prins

Embla busade så mycket att hon somnade hos Evelina

Ja Embla och Feffe, hon har blivit super modig från första gången hon satt på en häst

Embla

När man har en sambo som heter tony och är duktig på impulsgrejer då ser det ut så här

Embla fick Rida med Maja upp till betet, moster har gjort en dyr framtid för Emblas mamma

Harry fick provsitta båten med pappa, det var en hitt en stund iallafall.

Dagen

Nu verkar det hela tiden som om våra dagar är fullspäckade och så är det verkligen och det är skönt att göra något nu när det är så fint väder

Idag mötte jag upp sofi och lilly vid ica sen mötte vi även evelina och embla, gick en sväng fikade och hade super trevligt. Efter det gjorde vi sällskap hem eftersom vi inte bor långt ifrån varandra fick aggera lite foton till nyköpings hem också.
Gick hem till Tony åkte till city gross köpte tårta sen ut till Harrys gudfar christian, kom nydligen hem, vi har haft en toppen dag, visar bilder!

Faster och Harry

Harry tittar när pappa och Embla spelar fotboll

Sådan far sådan son

Christian underbart snälla mamma med Harry och Embla, man kan inte säga annat än att dem gillar henne

Embla Harry och Påse igen (emblas utryck för Åse)

Åse och Harry

så här stora fiskar fick vi upp när vi metade vid bryggan

Christian Evelina Embla Tony Harry och Åse metar

Embla metar med bobbo

Embla metar med Mamma

Jag fick grilla championer MUMA!!

Hoppsan

Oj vad skor harry har hoppsan!

Köp idag

Lära gå skor från vincent shoe store 275:-

Mupp tröja från Hm 50:-

2 t-shirtar 50:-

Skjorta 50:-

T-shirt och kort byxor 99:- Hm

Bilder från igår

Äta stenar är mums

Dem här två kom och ville ha lite fika bröd

Det glittra så fint i vattnet , här fick jag med en båt

Det är så himla fint

Segelbåt

Vadå Ja??

Mamma <3 Harry

vadå kittlig ?? Ser ni hans två små risgryn

Harry ute på promenad med gammel mormor

Gammelmormor och Harry kollar Pippin

Harry kröp in i buskarna

dagarna går så fort

idag har vi hunnit massor igen, vi gick ner och mötte Farmor (harrys) Faster och Embla på stan, lämnade in tonys klocka som gick sönder igår, harry drog i den på något vis så något gick sönder, men det kostade ynka 30:- att fixa den så, och tog typ 1 minut, sen köpte jag ett par typ lära gå skor till harry på vincent, har kollat på dem länge men nu var dem ner satta till 275:- så då slog jag till. ska försöka ta kort på dem och lägga upp även bilderna jag skulle lagt upp igår. Efter stan gick vi upp till siv och gjorde super goda smörgåsar, åh åt nog fyra stycken så om någon vill prova någon gång säg till.

Recept:
1 panrich ( stavning)
Flytande honung
Pinjenötter (stavning)
Roccula sallad
Getost

Skär panrichen i delar och häll på honung
Ställ in dem i ungnen tills dem har blivit gyllenbruna
skär upp getosten i delar
rosta pinjenötterna
ta ut brödena och lägg osten rocculan och pinjenötterna
Verkligen super smarigt!

Vid halv 5 kom tony och hämtade mig så åkte vi till min farmor och farfar, vi skulle få fika men dem hade gjort mat också, super gott, när vi kom hem så somnade harry på en gång, nu har tony och jag nörd tid, vi sitter vid varsin dator typ, hoppas på lite vakert väder imrogon, nu har tonys ledighet börjat HÄÄRLIGT!
Ska sätta mig vid andra datorn och lägga upp bilder!

Hel dag igen

idag kom mamma och hämtade mig & harry så åkte vi till gullans käkade mjukglas sen ut till stugan. var där hela dagen och hjälpte mormor att måla lite stolar harry kröp runt i gräset mesta dels av tiden. sen skjusade mamma hem oss, och sen bytte vi lite kläder eftersom det blev varmt, sen till farmor och farfar (harrys) fick lite mat där, sen kom även hans kusiner men han var alldeles för trött för att leka, han satt mest och kikade, när tony åkt till jobbet ska jag sova, jag är super trött, tänkte lägga upp lite bilder men vi får se om jag orkar.

OJ!

Ja bloggen hinns inte riktigt med nu, och det är inte alls för roligt att skriva heller, får nästan aldrig några kommentarer, men ska bli bättre på att komma ihåg att skriva!

Igår städade vi på förmiddagen, sen följde vi med Evelina och hämta Embla sen stan, kaffe hos siv sen var vi hos Evelina tills Tony slutade sen hem och sov.

Idag har vi hunnit med massa, först gick Harry och jag iväg till gymmet, tony sov eftersom han jobbar natt i natt, mötte Evelina, tränade 1 timme, sen hem lämna harry packa badkläder, sen iväg och sola, handla fika. Tony kom med Harry sen hämta Embla, byta vagn och gå upp till badhuset, var där en bra stund, Harry var inte alls pigg på att bada, det var lite kallt för honom, tyckte han så han slapp, han röjde runt i stället, men jag och Embla badade, hon lekte krokodil med munnen öppen, gissa om kalsup många gånger, sen hem till Evelina, ge barnen mat, sen mötte vi tony i hamnen kikade lite bilar, åt glass sen hem och äta något och nu har pluttas somnat och tony jobbat, ska kolla alla favis bloggar sen sova är helt slut efter denna dag, och brun om inte annat.

Kameran glömde jag hemma!

Feffe gjorde debut idag på sommarkvällshoppning på ingelsta med lilla Tinda som är 7, han gjorde 2 felfria runder, då är man lite stolt.

Nästa vecka ska tony och jag gå och hälsa på harrys dagis och bestämma tid för inskolning och grejer, ska blir roligt, just nu är Harry inne i en kläng period, han ska bara bäras hela tiden, och han pekar på allt och säger Dääj.

Slänger in en gammal bild på mitt charm troll

Måndag

Harry och jag kom nyss hem från mamma där vi har varit sen klockan tio imorse, harry somnar snart som en stock efter all bus och lek, har hjälpt mamma att måla lite stolpar varit med feffe på ingelsta ja dagen har gått fort. Nu ska jag fördriva min tid framför datorn tills T kommer hem.

Söndag

idag spenderade vi våran förmiddag eftermiddag i stugan, massa mys, harry kröp runt i gräset mest, och kollade vad hans syssling ida höll på med, det är väldigt intressant med de större barnen, mamma och jag köpte med oss vatten melon och jordgubbar, super goda jordgubbar, tror dock jag inte kan äta lika många som förra året, harry gillar inte jordgubbar, konstigt??

När tony slutade kom även han ut drack lite kaffe i susannes stuga eftersom det började spöregna sen åkte vi hem fick sällskap av gudmor Johanna och Faste och Emblis, så vi har käkat sill och potatis och barnen har röjt massor.

Imorgon ska jag åka ut till mamma har inget annat att göra, tony jobbar 10-22 härligt =( NOOT! så jag och harry åker till mamma vid ca tio.

Om det är någon som vill hitta på något hör av er!
nu ska jag kanske gå och sova och se om jag kan se slutet av hairspray i allafall, eftersom jag kollade vad klockan var nu.
Harry har iallafall slutat upproret nu, och sover som en liten prins.

Dagen i bilder

Harry i gräset

Min kusin Linda med familjs stuga

Susanne och stefans stuga (morster och morbror)

Mormor och morfars stuga

Våran stuga

Mer bilder kommer imorgon då harry har uppror här hemma och ska bäddas ner i sängen nu

städning är tråkigt

Jag hatar att städa, det är det värsta som finns, och nu är vi väldigt trång boda känns det som, harry skulle behöva ett eget rum, och sen skulle det nästan behövas ett datarum till och med, till alla viktiga papper och så.
Men eftersom vi bor Nyköpingshem, så måste man bo ett år innan man får ställa sig i kö igen, och tror det är mellan juli och augusti som vi får skriva in oss, och sen vänta tills vi får en nya lägenhet i stenkulla, vi trivs faktiskt bra här. och sen börjar ju harry på tuvan i stenkulla också.
det blir inte ens fint när jag städar för det är saker över allt ändå som inte får plats, och det vi kallar förråd är en soppstation av skit saker typ. Ja man får snällt vänta och göra det bästa av situationen

Ursäkta dålig uppdatering

Ja som sagt det har varit fullt upp nu,  torsdags rök tandställningen sen vet jag inte var tiden tog vägen, och igår var det studentfirande, först var vi på gripen eftersom tonys tvillingkusiner tog studenten, eftersom de gick på olika skolor så delade vi upp oss. Sen hem ut med hunden sen kolla kortegen byta om hämta paket sen till tonys bästa vän marcus som också tog studenten, fira honom kom hem ca 11, sen somnade vi som stockar alla tre, tony är och jobbar nu och harry gör massa  hyss och skrattar.
Får se vad vi ska hitta på idag när tony kommer hem.
Glömde givetvis kameran hemma igår

Äntligen

Jag är ju trotts allt bra 20 år och har precis blivit av med tandställning om jag är lycklig =) bild kommer senare

onsdag

Idag har jag varit på stan mesta dels av dagen, syrran var här en stund på kvällen!

Harry har haft jätte ont i munnen idag skrek som en stuken gris, när man kom i närheten, har haft lite feber också, min lilla plutt, men nu sover han.

Imorgon är det dagen D, vad det är går ni se imorgon, men jag är super nervös!

Min lilla sötnos

Så här trött blir man om man går upp tidigt tydligen

Nu jäklar kan Harry  hjälpa pappa att meka med bilen och åka lastbil

Short till prinsen

Lång klänning till mig

Lösnaglar som är färdig fixade nu, bild kommer senare

Nya skor, kunde inte låta bli, ett par nya till samlingen

Tröja från Gina tricot super snygg

Shorts och linne och body till lilleman självklart från Cubus

Klänning från cubus

Klänning cubus

sovtajmn kanske ??

Nej kanske ska ta och bädda ner mig i sängen och se lite tv, har kollat igenom dem dagliga bloggarna jag läder som är ganska många, nöje eller vad??
Idag kom skattepengarna, glad eller vad, nu kan jag äntligen hitta något fint till skolavslutningen. kanske ska våga mig på en klippning också, nja vi får se, jag och frisörer, är inte det bästa blir aldrig som jag vill.

Hämtade ut mitt paket förut, massa fina saker bara till mig :) Men kanske lite onödigt om ni frågar min sambo, hur ofta sminkar jag mig ?? Aldrig, jo kanske vid en tllställning, tar kort imorgon så ni får se vad jag fått hem i brevlådan!

Imorgon är det lugn dag och på torsdag är det dagen D, börjar få mer och mer ont i magen, men får väl helt enkelt stå ut. Vad det är får ni se då, säger inget någon spänning måste ju finnas.

Ska försöka ringa förskolan imorgon och kolla om vi får komma och kika nyfiken som jag är!

Sov gott mina vänner!

woho

Harry har fått dagis plats, trodde inte vi skulle få besked förens förens efter sommaren men den 30 augusti så början våran lilleman på avdelning  tuvan på stenkulla förskola

Tisdag

Nej kom just på att det är ju ingen tv kväll i kväll, fan, jag som sett fram emot det, får snällt se glad ut och vänta på en ny säsong av våra älskade hemmafruar.

Har rensat lite barnkläder nu på förmiddagen, tony gick upp med harry imorse, tror ni jag kunde fortsätta sova, Nej! som vanligt, men fick ligga kvar i sängen och dra mig en bra stund hög bonus på det. Harry och tony powernappar, slöisar.

Nu är det 2 dagar kvar är lite nervös, uschan buschan, men blir nog bra till slut.

Nej kanske fortsätta rensa lite kläder

Nedräkning

På torsdag smäller det vet inte om jag längtar eller inte, vad det är får ni se då!

Måndag

Idag började jag och Harry projket städning, det gick super bra tills dammsugaren kom på, han har aldrig brytt sig förut men nu blev det ett herrans liv, grät floder, och tony sov så då fick vi sluta projekt städning, men som tur var fick jag ett mess av mamma och hon och syrran skulle på stan och undrade om jag och Harry ville följa med, självklart! så vi var nere en sväng köpte två grejer till köket och en till sovrummet och en toa skylt, bilder kommer imorgon, efter det följde syrran och anna med hem, då fortsatte projekt städning eftersom då fick jag vara själv medans dem lekte med harry så nu är kök och hall avbockat, ÄNTLIGEN!! Sen kom embla hit eftersom dem skulle fixa lite hemma, sen gick vi dit efter att syrran och anna åkt, har precis kommit hem från evelina, tony är och kollar spelnings grejer eftersom dem ska spela på enskildas bal på onsdag. Hoppas att skattepengarna kommer imorgon =)

stugan

Kom precis hem från stugan, jag har njutit av solen, harry har busat med sin syssling max, så han är helt slut nu, och niki badade två gånger, nu väntar vi på att niki ska hämtas sen ska vi ut och glassa i solen ännu mer.
Lite bilder från dagen

Niki står och torkar sig i solen efter doppet

Harry och Niki leker med vatten

Niki

Maxen

Harry och min kusin Johan

Harrys bus syssling Max

Helgen

I fredags var tony och Evelina på begravning av deras farmor, så då fick embla var hos mig och Harry, vi började dagen med att åka buss, vilket embla tyckte jätte mycket om, harry somnade innan vi ens hann kliva på bussen. Sen på busstationen så mötte vi upp erika, sen gick vi och käkade på birgers och gled runt lite och kikade på satn, sen gick vi ner till busstationen, och åt glass medans vi väntade på bussen. Sen hem lekte lite i parken!
När tony och Evelina kom hem igen, gick vi ner till vallarna och fikade lite, siv och peter var även med. Sen hem och sov

I går var jag och Harry ute hos Elin en stund på em, vi fick super god smörgåstårta och pratade massa, fia var också med, Harry busade med allt och alla, så han slocknad ganska snabbt i bilen hem, sen lämnade vi fia, hämtade evelina embla och niki, (hundvakt) sen åkte vi ut till mamma och grilla. Vi blev ganska många, ja tony, evelina, Harry, embla,jonas,mamma, sussie, sture, jacob, och hans tjej Amanda, jätte trevligt, vi åkte hem strax efter 8, eftersom tony skulle jobba.

Nu väntar vi på mamma och syrran, Harry jag och Niki ska åka ut till stugan, sola Niki ska få bada i havet, harry får krypa runt och leka, tror även harrys syssling max skulle komma ut så då kan dem leka lite.

Hoppas ni andra har haft en toppen helg

Bilder

orkar för tillfället inte skriva något så det blir massa bilder istället och uppdatering imorgon

Prinsen äter frukost

så här går det om man vaknar vid sju, man sover innan 10

Harry och Embla väntar på bussen

Embla väntade med spänning

Harry var mest trött

Embla tyckte det var kul att åka Bussen

att äta glass och kolla på bussen var nog det bästa med dagen eller näst bästa, bästa att åka buss enligt Embla

sovtajm

dagen har varit fullspäckad därför uppdaterar jag imorgon istället sov gott

så kan det gå

Så här kan det gå om man har en busig kusin som heter embla, tandkräm i hela huvudet!

Idag på fm var jag och Evelina nere på stan, handlade dock inget alls, duktiga ja, eller kunde inte handla något om jag ska vara ärlig. Sen kom Tony ner och lunchade med oss, sen gick vi och hämtade Embla på dagis de större barnen hade sångstund som vi lyssnade på, får se vilket dagis harry hamnar på sen blir faktiskt inte missnöjd om han hamnar på embla det verkar så himla bra och är trots allt mitt andra handsval, men hoppas ändå på stenkulla också.

Efter vi hämtat embla köpte vi fika tog ut en filt och satte oss i parken, en bra stund, solbränna ab på mig kan man lugnt säga. Nu sover pluttas och jag ska försöka fördriva tiden till tony kommer hem, hoppas ni andra har haft en solig bra dag!

21.29

Ja klockan börjar närma sig lägg dags, harry och jag har haft en underbar dag först träffa sara och Neah, mötte även embla och Evelina på vägen hem sen ut till mamma grilla idag igen, bortskämd och sen bara glassa i solen, harry har lekt med mormor och bonus, ja vi alla är nöjda, vi tackar för denna dag och bäddar ner oss, om ca 45 min kommer tony hem, saknar honom <3

Tisdag/onsdag

Igår var vi ute hos mamma halva dagen, och när man gör något annat än sitta framför datorn eller tvn går dagarna så fort, vi grillade och grejer super gott, gick även lite promenaden och harry fick banka på fönstrena med hjälp av mormor. Han somnade som en stock i hennes famn vid ca 8, så då åkte vi hem och han sov gott hela natten, utan drikki, han åt väldigt mycket potatisgratäng, han är som håkan i sunes jul älskar potatis.
Vid tolv ska harry och jag träffa sara och Neah för en sväng på staden, sen ska vi förmodligen leka med Evelina och Embla på em, nu ska jag försöka lägga in ren tvätt i garderoben