Kvällning

Ja dagen har rullat på fort, vi skulle egentligen åkt ut med båten men när vi hade hämtat flytvästen hos mamma, då även lilla syster följde med, och skulle åka och handla fika, så började det regna så det blev besök på mc donalds istället, och sen fika här hemma, men om det är fint imorgon blir det en tur.
Tony har nydligen åkt och jobba och syrran åkt till en kompis, harry är lagd, jag njuter av vädret genom att sitta på balkongen med datorn och bara njuta. Det är häärligt, imorgon jobbar tony sista natten sen ledighet om han nu får vara ledig, han skulle troligtvis jobba åt sitt gamla jobb, de behöver folk. Men det gör inte så mycket, lite extra pengar kan alltid vara bra, nu när Harry snart fyller 1 förhoppningsvis flytta inom en snar framtid, jag blir arbetslös, ja ni vet vad jag pratar om.

På tal om det här med arbetslöshet så är det lite trist, eftersom jag bara är 20 så, blir det ju så kallad ungdomsgaranti vilket är typ 2900 i månaden och då måste jag även vänta 3 månader innan jag får dem, så då blir det bara tonys inkomst de tre månaderna, men hoppas på att arbetsförmedling kan hjälpa mig med något bra
jobb som funkar för mig och skadan, ett äldreboende eller hemtjänst är ju bara att glömma som det känns nu. Men det kanske kommer upp något toppen jobb inte för att jag tror det men man kan ju alltid hoppas.

Nu är det inte lång tid tills Harry börjar på dagis, kommer kännas helt skumt eftersom han är med mig överallt, men han kommer säkert får massa kompisar och ha jätte roligt. Och jag har tid för mig själv då han är där och städa och tvätta plocka och sånt, och kanske ta en och en annan fika på stan, nej just pengarna ja.

Åh jag kan sitta på balkongen i timmar, det är så sköönt.

Lill prinsen har fått börja lyssna på cd sagor när han går och sover, första dagaen fick vi typ sätta om den 2 gånger, men nu somnar han innan den ens har gått halv vägs, min duktiga pojke. Drt är full rulle här hemma och dagarna, massa med babbel från lilleman är så otroligt kul att höra kommer nya ord hela tiden, några är ju fasta som han använder dagligen sen är det mycket man inte alltid förstår.

Ord han använder sig av

Mamma
Pappa
Titta
Däj

nu har han även börjat med Nanna som vi tror är johanna (harrys gudmor) han kallas alla tjejer det utom mig då för det är ett klockrent mamma. Och det är så olika klang på mamma och Nanna, men det vet man ju aldrig.

OJ vad mycket det blev undra om någon orkar läsa, slänger in en gamal bild så läsningen inte blir så tråkig!



En bild på mig óch Harry när han är nyfödd, gud vad tiden går fort

Kommentarer
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: oj vilken tur ni hade! vi tittade på billigare lägenheter men dom var ju väldigt populära och vi var i stort behov av en annan lägenheten innan leian kom. hoppas ni har samma tur igen :)

2010-07-10 @ 21:52:23
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: förstår dig, det blir en hel del grejer när man har barn och blir det ingen större skillnad känns det hopplöst. Har ni tittat om det är mycket lediga lägenheter i stenkulla?

2010-07-10 @ 22:24:04
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Faster..

du glömde det viktigaste ordet :D Ebla ;)

2010-07-11 @ 11:05:03
URL: http://mumlansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0