Vart går gränsen

Idag har jag som sagt städat efter det skulle jag tony och harry ner på stan och kolla lite kläder, men tony fick vända vid trafik ljusena och gå hem igen, för han skulle iväg och jobba. Men mötte upp min reserv sambo evelina och söta mosters gull gull, hittade det jag skulle iallafall. Efter det mötte vi harrys farmor, sen följde vi med upp till dem, fick smaskig fläskpannkaka.

Ja som rubriken lyder, vart går gränsen att barn ska få smaka nya saker? Vad tycker ni??
Harry har alltid fått smaka, det finns verkligen ingen anledning att inte få prova nya saker, han måste ju lära sig att man inte alltid kan få samma, jag tycker att det är jätte viktigt! Hur länge är barnen små?? Jag tycker verkligen att Harry är mogen nog att smaka. Vist han är 7 månade men vad spelar det för roll, han tycker det är jätte roligt med att prova nya saker, grädden på tårtan är super, saft är godare än vatten, ja ni vet vad jag menar! Men vart går egentligen gränsen?? Vist det kanske man känner själv, men fan barnen kan ju inte bara hålla sig till samma sak hela tiden, dem måste ju lära sig att det kommer nya smaker. Harry var inte alls gammal när han fick smaka saft av Embla, och jag lovar han har inte dött av det. Det är bra med nya saker
Ja Vad tycker ni och när fick era barn smaka något sööt för första gången

Kommentarer
Postat av: Johanna

det är jätte bra med nya smaker, Love får smaka allt som vi äter och äter i princip samma som vi gör. sålänge det inte är nåt sött eller onyttigt skit, barn har ingen glädje av grädde, saft eller liknade. det är bara fruktansvärt onyttigt och dom kommer få i sej det tillräckligt senare i livet! nya smaker behöver ju verkligen inte betyda att man måste ge dom söta saker, det finns oändligt många maträtter med olika smak!

2010-03-30 @ 23:13:47
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Faster..

Embla har fått smaka saker sedan hon var 4-månader och smakade currysås..

2010-03-31 @ 00:11:29
URL: http://mumlansmamma.blogg.se/
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Bra skrivet!!!! Nu lär det ta fan i en viss människa=)



kramar

2010-03-31 @ 09:31:04
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: tezza & Ellen

ellen har alltid fått smaka. hon var nog med runt 4 månader när hon började smaka mat- eller ja flytande mt så att säga.

men saft och sånt klart att hon får smaka om jag dricker o hon är intresserad. jag ger inget i överflöd men ska jag ha det så ska väl ellen få smaka ?

så tycker iaf jag. o även om vi är iväg o ngn annan sitter o äter något så klart hon får !

visst godis får hon inte, men fika o sånt självklart !

2010-03-31 @ 13:29:02
URL: http://tezz87.blogg.se/
Postat av: sofi

Men hallå, klart att barnen blir glader av att smaka nya saker, och då menar jag söta saker. Det ser ju varje människa att ungarna gillar det :) Jag har INGENTING emot att ge mina barn söta saker, Linus fick en klubba i munnen av sin kusin när han va 4 månader och han är fortfarande normal ;) Att vänta lääänge (tills barnen är över 1 år) med att barnen ska få smaka söta saker tror jag bara har motsatt effekt, då är barnen äldre och mer medvetna om vad det är dom äter och kommer därför att kräva mer sött!! Mer sött till ungarna, man lever bara en gång!!

2010-04-01 @ 07:50:36
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0