vill också

Som jag skrivit tidigare så har ju min mamma och min mammas kille Jonas flyttat till hus, typ 10 meter från deras stall, harry och jag har spenderat minst 4-5 eftermiddagar där sen dem flyttade in, igår var vi ju där eftersom mamma fyllde, och idag på eftermiddagen var vi där för då kom Jonas föräldrar och dem träffar man bara när någon fyller så det är alltid roligt, vi har grillat fläskfile och ätit jätte gott.

Jag vill också!! Jag vill kunna grilla varma sommardagar, ha en liten gräsmatta och rabat, kunna ha en lite pool till Harry och pyssla hela dagarna, jag är faktiskt avis, fast kanske inte ett hus med 7 rum och kök, fatta städningen, fast där mamma och jonas bor är det väldigt lättstädat! Vist vi har en balkong, men vem fan vill sitta på balkongen och grilla det är verkligen inte samma sak. Nej jag vill flytta till något större och gärna en liten gräsplätt men där kommer problemet då måste man nästa köpa, och hur skulle det gå till, jag är arbetslös efter mammaledigheten är slut, och kan inte sätta mig och jobba varsom eftersom jag har min skada, det är ganska lätt att få blir vikarie på tex ett äldreboende, men hur kul känns det jobbar typ 3 dagar sen liksom behöva sluta för att jag inte ens kommer upp ur sängen, nej tack! Jag hoppas verkligen jag kan hitta ett jobb som passar mig, där jag kan jobba utan att få ont, som funkar med Tonys jobb och med Harrys dagis tider, ja ett sånt jobb finns nog inte till mig just nu men man kan ju alltid hoppas. Och skolan är jag inte så jätte sugen på, vi får se vad som händer i höst.

Idag på för middagen träffade vi Evelina och Emblis, åh vad Harry och jag saknat dem! Vi käkade lunch på Kina sen tog vi en sväng på stan sen hem till dem så barnen fick busa av sig, och det kan jag lova harry sov väl typ 2 timmar efter det så.

Nej nu ska jag sätta mig vid andra datorn och lägga upp bilder


Kommentarer
Postat av: sofi

Vet du en sak?... ALLT kommer ordna sig till slut :) <3

2010-05-21 @ 22:14:03
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0